Lisanne van der Werve

Fotograaf en beeldbewerker

Discipline: Beeldende kunst

www.spiegelreflectie.com

Bio

Als ik vroeger bij mijn opa en oma logeerde, was er altijd maar één ding dat ik het liefste wilde doen: fotoboeken kijken. Urenlang bladerde ik door de oude familie-albums, waarbij mijn oma verhalen vertelde over de reeds overleden personen. Daar begon mijn liefde voor de fotografie.

Jaren later gingen we met de hele familie op vakantie naar Aquileia, een klein plaatsje in Italië, waar mijn opa en oma, mijn vader en mijn tantes vroeger altijd naartoe gingen. Mijn oom had een mooie camera mee en met mijn twee mooie nichtjes deden we fotoshoots. Ik vond het superleuk om te doen en kreeg naderhand veel complimenten over de foto’s. Ik besloot mijn eigen spiegelreflexcamera te kopen en cursussen te gaan volgen.

Tijdens mijn studie Sociologie aan de Universiteit Utrecht bleef het fotograferen kriebelen. Ik ben altijd maatschappelijk betrokken geweest, maar ik miste in de studie het contact met mensen. Daarnaast kon ik m’n creativiteit niet kwijt. Daarom besloot ik na mijn bachelor serieuzer met fotografie bezig te gaan en een fotografieopleiding te volgen aan de School voor Fotografie in Utrecht. Dit beviel zo goed dat ik als zelfstandige aan de slag ging. The rest is history.

Mijn ultieme droom is om sociologie te combineren met fotografie, bijvoorbeeld door maatschappelijke thema’s te onderzoeken of te bekritiseren middels mijn fotografie. Vandaar ook de naam SpiegelReflectie; ik wil reflectie stimuleren middels mijn spiegelreflexcamera.

Werkspoor Ateliers

Meer locaties

Deelnemers locatie

Van dezelfde locatie

Social