Cisca Poldervaart

Beeldend Kunstenaar

Discipline: Beeldende kunst

www.grafiekprojecten-vog.nl/leden/grafici/n-r/cisca-poldervaart/
Graficus Tekenaar Installaties

Bio

Na 25 jaar te hebben geëtst ben ik sinds een half jaar vooral lino's (in combinatie met kartondruk e.d.) aan het maken. Daarnaast maak ik ook tekeningen en ruimtelijk werk. Ik ben aktief in het landelijke Grafiekplatform VOG o.a. met het organiseren van de MaandvandeGrafiek. In 2016 stond die in Utrecht in het teken van het "Grafisch Gezelschap DE LUIS" die van 1960 tot 1980 een belangrijke rol heeft gespeeld in Utrecht en daarbuiten. Met één van de hoofdluizen Henc van Maarseveen heb ik 10 jaar in Grafische Coalitie Gouda gezeten en menig mooie tentoonstelling gemaakt in het Goudse- en andere musea.

Verder heb ik regelmatig exposities als lid van de VOG, Kunstliefde en daar buiten.

Mijn etsen en nu de lino's zijn steeds zwart/wit vanwege de mooie contrasten en het verstilde. Maar je weet maar nooit waar de nieuwe wegen me gaan brengen....In mijn onmogelijke wereld mogen mens en dier zich van hun onhandige kant laten zien. Daarbij ben ik steeds en overal op zoek naar de ontroerende lijn.

Foto's van Cisca Poldervaart