Corinne Bekker / Corinnemaakt

Discipline: Beeldende kunst

corinnemaaktnl.wordpress.com/
Autonoom Acryl Houtskool Schilder Tekenaar

Bio

Corinne Bekker. Docent tekenlessen en maker beeldend werk (2D) in uiteenlopende en gemengde technieken. Voorliefde voor portret, wilde bloemstillevens op doek, collages en monoprints. Recente liefdes: grafiet, houtskool en acrylinkt.

Gebruiker van Spaarnestraat 11. Na 15 maanden in een gedeelde studio (2016-2017) ben ik nu blije huurder van mijn eigen studio in de Spaarnestraat.

Ik geef sinds 2017 tekenles in Utrecht, Lunetten.

Ik beheer de kunstetalage in de van der Mondestraat Tuinwijk. 

Ik studeerde filosofie in Utrecht. Ik werkte eerst als docent/onderzoeker, schreef een proefschrift. Vervolgens werkte ik ruim 10 jaar als zelfstandig ondernemer onder de noemer '100procentBekker': als tekstschrijver, ondersteuner/adviseur fondsenwerving. Recent bracht ik in dit bedrijf mijn nieuwe activiteiten onder (tekenlessen en workshops).

Beeldend werk leerde ik vanaf 2012 o.a. van: abstract schilder / kunstenaar Mieke Siemons in Vianen (cursussen acryl- en olieverf schilderen; materieschilderen).

Verder volgde ik vele online lessen in tekenen en schilderen via Carla Sonheim docent (online) en kunstenaar in Seattle - en haar netwerk van docenten. De belangrijkste: Diane Culhane, Fred Lisaius, Karine Swenson, Este Macleod, Tracy Verdugo (acryl); Val Webb, Fred Lisaius, Carla Sonheim (aquarel); Lynn Whipple (collage en assemblage en allerlei gekkigheid).

Foto's van Corinne Bekker / Corinnemaakt