Atelier Monique Sleegers

Beeldend kunstenaar / Docent

Discipline: Beeldende kunst

www.ateliermoniquesleegers.nl/

Bio

Na mijn middelbare school heb ik op de kunstacademie het vak beeldhouwen geleerd. Ik hak niet, breek niet af, maar bouw mijn beelden al boetserend op. Tien jaar na de kunstacademie wil ik gaan lesgeven en heb toen mijn 1e graad lesbevoegdheid gehaald. Omdat ik op dat moment het studeren erg leuk vond en nog steeds het gevoel had dat ik nog niet genoeg wist ben ik aan de universiteit kunstgeschiedenis gaan studeren. Na drie studies ben ik nu beeldend kunstenaar, docent en kunsthistorica. Dat bijt mekaar niet. Het werkt als een kruisbestuiving, vind ik, en levert op die manier voor mij een meerwaarde op. Het maken van sculpturen is mijn grootste passie. Daarnaast wil ik in cursussen en workshops mijn liefde voor het vak overbrengen. De kunstgeschiedenis is daarbij een onuitputtelijke bron van inspiratie. Ik zie het als een uitdaging om mensen met kunst te verrassen en te prikkelen, zodat ze met andere ogen naar de wereld om hen heen gaan kijken.

De laatste tien jaar heb ik mijn sculpturen geëxposeerd en verscheidene ervan verkocht. Ik heb gewerkt als docent / beeldend kunstenaar in projecten op voortgezet onderwijs, cursussen gegeven op kunstencentra en workshops voor bedrijven. Inmiddels heb ik ruim ervaring op dit gebied. In mijn atelier in Leidsche Rijn / Utrecht heb ik deze activiteiten uitgebreid met workshops, cursussen, kinderfeestjes en bedrijfsuitjes. Kunst toegankelijk en inzichtelijk maken is waar het mij om gaat. Dit doe ik door mijn kennis van kunst samen met mijn creativiteit en vakmanschap als beeldend kunstenaar aan de mensen over te brengen.

Foto's van Atelier Monique Sleegers