Youetta Visser

Cabaretier & dagvoorzitter & ....

Discipline: Dans & theater

www.yfactor.nl

Bio

Conferences/dagvoorzitter/onderzoeksleider/programmeur, onder andere.

De Y-factor zet eigen projecten op rond maatschappelijke vraagstukken, waarin kennis en kunst een plek krijgen. Ik schrijf en speel ook conferences en maak satirische video's (soms op aanvraag).

Verder ben ik bestuurslid van de landelijke vakgroep GoedeDagVoorzitters en dus ook in te huren als programmeur en presentator/dagvoorzitter.

En ik modereer bijeenkomsten van onderzoekers rond maatschappelijke kwesties, waarbij ik creatieve werkvormen niet schuw.

Ook help ik kunstenaars en wetenschappers bij het schrijven van een goed plan, het opzetten van een crowdfunding of het programmeren van bijeenkomsten.
En soms interview ik hen en maak daar evt. artikeltjes van.

Ik werk altijd vanuit maatschappelijke betrokkenheid, soms rationeel, soms kunstzinnig en als het kan beide. Zelf ben ik nogal enthousiasmerend.

Interesse: duurzaamheid, erfgoed, kunst, wetenschap, sociale cohesie, circulaire economie, gender etc. Ik voel me thuis in de non-profit sector en leef ook nogal duurzaam.

Opgeleid als jurist en cabaretier, daarnaast korte opleidingen als tekstschrijver, fotograaf, fascilitator innovatief denken en dagvoorzitter.

 

 

 

Foto's van Youetta Visser