Rikash Bobby Gobardhan

Awesome filmmaker

Discipline: Film en televisie

www.e-ville.nl

Bio

Hoog-Catharijne 2002

Ik ben opgegroeid in Utrecht. Daar liep ik als tiener met een camera (Sony PD150) onder mijn arm de straat op. Op zoek naar beelden die ik een verhaal kon laten vertellen.

Ik ontmoette bijzondere mensen in alle soorten en maten en hier leerde ik met strategisch inzicht en weinig middelen toch sprekende beelden te vangen. En daar was op mijn achttiende die grote wens geboren: cameraman worden.

Ik raakte idolaat van video en verruilde de straat voor een eigen studio. Het balletje begon te rollen. Als journalist voor het Algemeen Dagblad rolde ik de mediawereld in en ging ik verder als programmamaker voor MTNL en AT5. Ondertussen richtte ik mijn eerste videobedrijf Vitor Imprint op en schoot ik allerlei low-budget producties. Uiteindelijk fuseerde ik met E-Ville Media Group. Hier geniet ik nog steeds van!

Nu

Ik houd ervan om mensen te inspireren met 'story-driven' videos. De magische uitwerking van beeld en geluid op onze emoties vind ik fascinerend. Met E-Ville werken we met multinationals als Arcadis en met platenlabels als Top Notch. En met kledingmerken als Patta tot aan evenementen als Lowlands, Wildeburg en DGTL. Altijd blijft het dynamisch inspelen op gebeurtenissen cruciaal. Niet alleen het beste moment vastleggen, maar ook de juiste tone-of-voice vinden voor jouw verhaal.

Mijn opdrachtgevers willen hun unieke verhaal en eigen identiteit overbrengen. Na ruim 15 jaar weet ik welke beeldtaal zij willen zien. Ik stel hen nooit teleur. Anticiperen op beelden die gaan komen, meedenken en een stapje extra zetten om dat ene shot te maken. Daar ligt mijn kracht.

Nominaties en awards

Genomineerd voor Best Cinematographer 2019 door New Vision International Film Festival l Genoemd als 7 beste festival trailers 2017 door festicket l Winnaar voor beste aftermovie 2015 door MTV Barcelona l Genomineerd voor Beste Videoclip 2008 door State Awards