JWB

Jan Wolter Bijleveld

conceptmaker, schrijver, spreker

Discipline: Creatieve Industrie

www.hoofdruimte.nl

Bio

Informatie aantrekkelijk en toegankelijk maken zodat mensen er wat mee kunnen, dat vind ik steeds weer een uitdaging. Zo help ik organisaties hun verhaal te vertellen. Als conceptmaker/tekstschrijver heb ik me over allerlei thema's mogen buigen. Goed vertegenwoordigd in mijn werk zijn zorg, veiligheid en educatie, maar ook met thema's als natuur, water, energie, duurzaamheid, organisatieverandering en werkcultuur ga ik graag aan de slag. Voor een interne of externe doelgroep - informatie, educatie, storytelling, branded content, corporate campagne, employer branding, you name it.

Ook intrigeren mij onderwerpen zoals rust/ruimte in je hoofd, tijd, aandacht, verwachtingen, creativiteit, loslaten, relevantie, betekenis, voldoening in werk. Ik ben als docent verbonden aan The School of Life Amsterdam en geef daar classes en workshops, ook voor zakelijke doelgroepen. In 2006 bedacht ik Lsltn.nl (loslaten) - luchtige diepgang, praktische ideeën, voor ruimte in een vol leven, schreef de boeken Loslaten (2010), Loswerken (2012) en Losleven (2014), met co-auteur Ingeborg Deana, uitgeverij A.W. Bruna. In december 2016 verscheen mijn boek 'Losser werken'. Op allerlei events/festivals mocht ik spreken over rust/ruimte in je hoofd.