LV

Laurens Verwoest

Cinematograaf

Discipline: Film en televisie

verwoest.com/

Bio

Ik ben Laurens Verwoest, cinematograaf met een liefde voor water – en alles wat zich daarboven én daaronder afspeelt. Die passie begon ooit met surfen. Uren op het water, wachtend op de perfecte golf, leerden me niet alleen kijken, maar echt zien: het spel van licht op de golven, de kracht van beweging, het ritme van de natuur. Het was daar dat mijn fascinatie voor beeld begon – en dat me uiteindelijk onder water bracht, waar ik ontdekte hoe krachtig en poëtisch dat perspectief kan zijn.

De afgelopen jaren heb ik als DOP gewerkt aan uiteenlopende projecten. Van merkcampagnes tot intieme verhalen: telkens zoek ik naar beelden die niet alleen mooi zijn, maar ook voelen. Ik geloof dat sterke cinematografie begint bij goed luisteren – naar het verhaal, naar de omgeving, en naar het team waarmee je het maakt.

Of ik nu met een camera onder het wateroppervlak duik of met een crew in een studio sta, ik ben op mijn best als ik me volledig kan onderdompelen in een project – letterlijk en figuurlijk.

Ik werk graag samen met mensen die net als ik geloven in de kracht van beeld en het avontuur van maken. Heb je een verhaal dat vraagt om iets bijzonders? Laten we praten.